Logo nedir? Kelime manaı olarak temel zıtlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler için henüz çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde hareket gösteren ustalıkletmelerin alelumum logoları bölümü oyun değer. Ancak yekten aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan filhakika bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çkırmızıışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, amelî anlaşılır, yazıırlanması amelî, olanaklı başüstüneğunca az nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu beis verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine şayeste olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarısıra lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat da sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı mana bakımında bu malumat çok önemlidir.