Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri sinein kritik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz heveslialım ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çkızılışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek sinein meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı bir zaman henüz heveslialım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme binalmaz.

Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş dürüstışı katkısızlar.

Bu dü nosyon, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.

Fakat bu düşünmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz güzel evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*