Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı cemiyet içre kıymeti olan , kudret, gidiş ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına amelî ) bileğdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık için;

· Terbiye bir vetiretir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde bileğdavranıştirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asıl öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler bâtınin nüshadır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğdavranışebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğdavranışmez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birbunca filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanımı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğdavranışikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Terbiye, âdem evladı bâtınin dirim boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere amelî olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda maruz yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendi kendine vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir model olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan payanları kabilinden istenilen davranış bileğdavranışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*